IBU MODERN

IBU MODERN
LOVE IMAN, DINA N SYAM...HAPPY FAMILY

Wednesday, April 28, 2010

Di kala malam bulan mengambang

Scary jer nengok en3 ni kan???...
sebenornye semalam kan..ayah imanina telah meninggalkan kami ber2 saje dirumah..
ayah imanina memang suke road bike malam2...so, semalam ayah imanina menyatakan hasrat nak joint genge2 road bikenyer...
di sebabkan da seminggu me tak bg ayah imanina road bike, me selalu bagi alasan taw..cian ayah imanina gian nak ber road bike..hahahaha..(Gelak jahat)..

alasan me cam biasa :

"cian imanina..malam2 cam ni la tyme dia nak bermesra dgn ibu n ayah..tapi ayah nak kuar jer..huhu"..biar pun ayah mmg tak dpt nak bermesra dgn imanina sbb imanina tido awal..

"jangan la road bike malam2..kang ada benda mengekor karang...selok pulak nak panggil to bomoh"...hehe...

or..


"kalau ayah kuar ber road bike, malam ni tido luar.."..Kalau ayat yang ni memang da tak leh ank pujuk2 da..(hahahahahahahahaha......(gelak jahat tahap gaban)

So, disebabkan malam tadi me sejuk & lembut hati jer, me bg ayah imanina kuar ler..so, tinggal la kami kat umah..
ibu tgk muke imanina..
imanina tgk muke ibu yang cun ni..(Cun ker??)
pastu imanina menyanyi keriangan...
menghiburkan hati ibu...
nak suh ayah nyanyi ayahnyer Non-Ado..

"Ayah..nape ayah tinggalkan imanina malam td..imanina bowing la..ada ker ibu suh imanina nyanyi lagu tuk ibu....lagu tak besh lak tu"

Ok, imanina nak stat nynayi da ni..."halooooo...ermm..ermm.." test vokal jap.


"Negaraku..eehh..salah..salahh"
"Twinkel twinkel little star"
"How i Wonder what ur are"
"Up a bufder where so high"
'like a diamond in the sky"
(lirik Perenggan ke-4 telah dihentam keromo oleh ibu saye)



Nyanyi dengan penuh penghayatan...



"da la ibu..imanina nak tito la.."
"ibu lak nanyi lagu "Isabella" kat imanina ea"

Ayah Oh....Ayahhhh....(part 2)

Heheh..td me da cite sal ayah imanina salah membeli diapers tuk puterinye..kali ni me nak cite hal yang sama tapi tak serupa..hehe..camne tu??..kita layan je la...tuk ayah, entry ni hny tuk senyum2 tau..menghilangkan keboringan di siang dan malam hari...jangan mare tau..

ok, sambung cite, me suh en.suami belikan bahan2 tuk masak spaggeti coz terliur dgn spaggeti yang puan.zie masak aritu..hehe..nak mkn bebyk malu la pulak..so, en.suami catit bahan2 yg perlu dibeli..ikutkan hati me nak g jugak, tapi al maklumla, da melayan si puteri sorang ni susah ckit me nak gerak..n tyme tu tyme puteri tu tido..maka en.suami la kena pegi sendiri..seperti biasa me risau en.suami salah beli lagi, tapi en.suami kate dia tau upe cendwan tu, dia biasa makan..tapi me mcm was2..sebab me tau, orang lelaki ni biasa bedal jer makanan yang si isteri ni masak, tapi klu en.suami da kenal me ok la..siap bgtau cendawan tu dalam tin..so, en.suami pun meneruskan perjalanan ke Mydin P15 coz tu je la kedai yang terdekat dari umah kami ni..tak lama lepas tu en.suami pun balik. Me terus g mandi sbb da maghrib tyme tu, suh en.suami ganti jaga imanina lak...pas siap2 mandi, pakai baju n solat me terus ke dapur..buka2 plastik nak cari cendawan butang..alih2 me jumpe per tau...me jumpe ni haaa...




me masa tu nak marah pun ada, nak gelak pun ada..tapi me pilih nak gelak guling-guling kat dapur tu..me tanya la,

"abang..nape beli sos ni, kan ibu da beli sos bolognis..bukan nak wat carbonara"

en.suami balas"eehh..tu bukan ke cendawan butang, kan ada gambar cendawan kat ctu..."
pehtu me gelak ler..eiiii..lain di suruh lain yang dibelinyer...peh tu me sound balik

"abang oh abang..klu plastik sabun basuh daia tu letak gambor cendawan butang pun abang beli la ea...pastu leh la cakap kat ibu, kan ada gambor cendawan butang tu.." boleh ke???...

Me dengan en.suami gelak sampai sakit perut (tipu tu..hehehe.)..
so, resepi kami aritu spaggeti "CARBONARA"...
Hurm..abang..abang..

Ayah Oh....Ayahhhh....


"Ayah..ayah..engkau la raja hatiku..
bila ku berduka..engkau nyanyi lagu untuk ku..
ayah..ayah.."

...wekk...


"Ayah oh Ayah Imanina...engkau la raja hatiku..."
hehe..ayah imanina ni akak en.syam selalu wat aku gelak sorang2..nak marah pun leh jadi gelak taw...
tak ke bahagia hidup camtu..hahahaha...
nih....aku nak cite kat kome ni...
sal ayah imanina la ni...
insiden ni berlaku pada beberapa hari yang lalu..
nak suh en. suami belikan diapers tuk puterinya..imanina ni bukan setia pada satu jenama diapers jer..dari yang murah sampai la yg mahal di bedalnya..tapi tahap mahal pun huggies jer..tak ler sampai mami poko kay...ibu tak mampu..
Ok, dah nak mula citer, pada satu petang yang cerah...eehhh..salah, malam dalam kul 8 da mase tu, me mintak tolong en.suami belikan diapers (rujuk perkara di atas...ngeh..ngeh..ngeh..) pastu en.suami dengan pantasnyer mencatit jenis diapers yang hendak di beli..kebiasaanya imanina pakai huggies dry size s yang 84 keping tu, tapi kali ni disebabkan imanina da sedikit bam bam, ibu suh en.suami beli size m huggies dry..siap bg tau ada 80pc n rega dalam 30 lebey lagi..(untuk mengelakkan kekeliruan si en.suami)...en. suami pun pegi la kedai menaiki moto..kedai yan di tuju adalah billion di PKNS bangi, sbb kat ctu diapers murah2 berbanding kat kedai lain...tak lama selepas itu, en.suami pun balik. Di bawanya plastik billion masuk umah...masa tu me tak tengok lagi ape dalam plastik tu, tapi da nampak la diapers huggies tu. pehtu, dalam 15 minit kemudia acara menukar diapers imanina pun bermula..saje gedik nak try diapers baru, suh la en.suami amik diapers tu...sekali me tengok....
Align Center
"WHAT???...bukan huggies dry biasa..


tapi HUGGIES DRY PANTZ 42pc RM27.90
Huhuuhu..ngajuk da..suh en.suami tukar esok kat Billion, tapi en.suami kate takde resit..nak tak nak guna gak la diapers tu...

Ok gak la huggies dry pantz ni..


Hurmm..moral of the story tuk me ialah, pas ni me yang kena beli diapers sendiri..bukan en.suami kay..hehehe...

Sunday, April 25, 2010

Jenjalan ke Alamanda

Weekend baru ni jenjalan ke Alamanda, saje nak bawak imanina bersiar2...selalunya tiap2 weekend me n hubby akan bawak gak imanina kuar g jenjalan..saje nak bagi imanina explore dengan persekitaran...nak bagi dier leh sesuaikan dengan orang ramai..so, tempat terdekat dgn putrajaya ni adalah alamanda. Nak jejauh malas lor..sambil2 tu beli barang2 keperluan rumah sikit..for lunch time kitorang ke Pizza hut. Tekak ni teringin nak makan pizza..pas makan bawak imanina pusing Alamanda. What can i say, imanina memang di gerami oleh orang ramai kerana ke cute an imanina tu..most of people kat alamanda akan toleh 2 kali klu tengok imanina n it happen bila ada seorang budak dalam umur 2thn lebey see imanina n trus pusing nak kiss imanina, cute sangat moment tu...Haa, 1 lagi nak cite, pas balik dari bufday aulea, me n imanina tunggu kat bawak pokok depan masjid putrajaya tu..kebetulan ramai visitor dari India, bila ku tanya katanya dari "Chindegar".. Visitor2 tu suke nengok imanina sampaikan diorang sibuk nak pegang imanina sambil bergambar..aku bagi la pegang asalkan depan mate aku n imanina tak menangis...me tak sempat tgkp gambar time tuu, tapi they sempat tgkp gambar me n imanina...berangan cam artis lak..hahaha...(sengal)

see, that gurl cium imanina..(mate tgk abg aku)...

our luch, pizza cheezy crust n chesse meatball carbonara...


our drink..syam (manggo lassi) me (asam boi fizz yang teramat manis)..

Imanina drink susu ibu cap gan***g...



sambutan ulang tahun ke-60 mbsb..ngah tunggu marsha tak sampai2...


manggo lassi DIY...

PUTERI KESAYANGAN KAMI ~~iMANINA iN aCTION~~








Muncung cute...


Rambut ala-ala profesor

~~nO tItLE~~


Cute baby in the world..


With her makcik kecik..


Imanina with her mak long

ENTRY DI HUJUNG MINGGU...(Aulea Bufday)

kali ni aku nak hup date entry banyak2 kerana banyak gambor yang telah di peram sehingga masak berminggu2...hkhikhik...klu peram buah mangga pun sodap...sabtu baru2 ni aku, hubby n imanina ke majlis Bufday Aulea..Aulea ni merupakan permata hati my officers yang tersangat baik ati iaitu Puan Ayuda Sari..bertempat di Secret Resepi Selera Putra yang merupakan Secret Resepi kepunyaan Suami Puan Ayu berlangsung lah majlis tersebut..Majlis bermula jam 9.3o lagi, tapi kami bergerak ke majlis dalam kul 11.00 pg..biasa la org da ada anak n suami..lambat la ckit geraknyer...

tetamu di majlis Aulea

Puan dayang wit Imanina

Bufday gurl wit her papa & mama

Imanina makan cokelat indulgence

Cute name.. Aulea Qaseh Sari

Imanina and Puan Dayang family...

Related Posts with Thumbnails

Im served nuffnang