IBU MODERN

IBU MODERN
LOVE IMAN, DINA N SYAM...HAPPY FAMILY

Sunday, October 25, 2009

NEW BORN...

Baju-baju baby yang baru di basuh oleh ayahnyer....


Bath tub pink..jangan mare...


My hubby with baby dalam perut...


separuh dah wat masuk dalam bakul...


separuh lagi dalam beg pink....



Baju ni baru beli semalam....baby ibu kan gurl..


tungku moden yang besh!!


Hye semua..agak lama la aku tak mengupdate kan blog ni...kali ni nak cerita ckit sal diriku yang sedang menghitung hari nak "delivery baby"..aku jangka kan nak delivery baby kat Hospital Putrajaya jer sbb dekat dgn rumah kami...Segala persiapan dan di sediakan..cuma ada la barang extra yang tak beli lagi spt stroller baby, buaian n sebagainya...ni kena kutip dgn bakal "Mak long" n "Aki" kat Sarawak...My mum pun duk tunggu bile agaknyer aku ni akan melahirkan baby coz baru la blh buat perancangan nak beli tiket datang ke Putrajaya..my sister pun nak ikut juga sbb nak tgk first anak sedara dier..hehe..teruja aku...

Semalam merupakan hari yang malang buatku, entah la..rasa macam ada sesuatu akan berlaku..Semalam masa tengah makan2 leh aku jatuhkan sudu yang aku pegang kemas ditangan ko jatuh bergolek2 kat kedai makan "CEMPAKA RIMBA"..huhu..dah la sudu besi tu berat, abis semua orang pandang jer sebab bunyi sudu tersebut telah menggangu kosentrasi mereka makan..aku pun wat tak tahu jer la..my hubby mcm biasa, geleng2 kan kepala jer la...Pas makan2, aku memang nak ke Giant Puchong untuk COD barang iaitu tungku moden yang telah aku order sabtu aritu..aku rasa elok aku guna tungku moden jer..malas nak susahkan my mum nak cari tungku batu sungai...tungku moden ni leh didapati di "jualjual2u.blogspot.com". Harga pun lebih murah berbanding kat tempat lain...tapi nak di jadikan cerita yang malang buatku n my hubby semalam, kami almost kena saman POLIS TRAFIK..huhu... Citenye macam ni, disebabkan kami tak berapa fasih sgt dgn jalan kat Giant Puchong tu, aku n my hubby(Yg bawak kete) telah tersalah masuk jalan..so, si Atok polis trafik pun menahan kete kami yang cun nie...aku pun da cuak da...pe lagi, tunggu tepi la...Polis tu nak kena kan saman sebab kesalahan kami yang salah masuk laluan...Ayoyo..masa tu kepala aku pikir nak bayar saman nak kena cekau duit tang mana..da la nak delivery baby dlm ms terdekat ni...abg aku lak duk sengih2 jer...
Polis tu cakap kena settle dalam masa 1month saman nie..klu tak kete blacklist..aku pun lepas dgr polis tu cakap camni aku teriak la dalam kete..huhu....pas tu polis tu tny anak keberapa..aku jawap la first baby...akhirnya polis tu nasihatkan my hubby n tak jadi saman kami...huihh....lega...Tapi yang nak gelaknya, kami tak berani nak berganjak dari tempat kejadian kerana takut kena saman lagi.....Kebetulan lak tunggu akak yang nak COD tungku tu kat ctu....pas akak tu dtg baru la kami masuk ke Giant tuk beli barang dapur ckit..my hubby cakap da taubat nak datang kat Giant Puchong tu...Jom tgk picture apa yang kami dapatkan semalam kat Giant..hehe...

P/S : Klu ke Giant Puchong tu hati2..jalan kat ctu a little bit meng Konfusekan...

1 comment:

Related Posts with Thumbnails

Im served nuffnang