IBU MODERN

IBU MODERN
LOVE IMAN, DINA N SYAM...HAPPY FAMILY

Tuesday, September 8, 2009

BAJU RAYA,KASUT RAYA DAN SEMUANYA PASAL RAYA

Raya bakal menjelma tak lama lagi..Dalam tak sedar rupanya dah masuk hari ke19 kiter berposa..walaupun posa aku ada yang missed sebab baby n ibu baby kebuluran, tapi aku tetap nak merayakan Hari Raya taun ni dengan meriah..walaupun BONUS tak dapat, aku tetap nak beraya dengan gumbira..Tahun ni di sebabkan kandungan ku semakin besar, sudah semestinya baju raya pun mesti BESAR..Tapi aku ni tak berapa suke klu pakai baju besar2, jadi my mum buat baju lebihkan kain supaya nnt bila aku da slim nnt senang nak kecikkan baju tu..hehe...Raya taun ni cuma buat 2 pasang jer baju raya..Bukan per, di sebabkan mak aku taun ni diberikan kontrak dari adik beradiknya untuk menjahit baju anak-anak mereka, maka tak menang tangan la nak menjahit baju byk2..cian my mum..Tema raya taun ni pula ala-ala cokelat tanah gitu, tapi aku sorang jer yang lari tema..mana taknyer, satu kaler merah jambu n purple gelap.tak ke lari tema namanya tu...hehe..kasut raya taun ni pakai kasut crocs jer la, nak bergaya lebih2 pun tak leh gak..klu dulu high heel 2 inci sudah menjadi kemestian punyer...

Bercerita sal beraya, taun ni my family yang duk berhijrah kat Sarawak semuanya akan turun ke tanah air mereka kat Sungkai, Perak. My sister yang dah abis belajar kat Russia pun da balik n taun ni kitorg dapat la berkumpul beramai2..Tapi dengar citer next year my family tak dapat balik sbb tuntutan kerja n my sister maybe tak cuti coz seorang doktor memang ler susah nak cuti kan??..so, tahun ni tahun membalas rindu dendam dgn family tersayang. Taun depan aku akan ke kampung asben kat Terengganu. Kat sane pun ramai gak kengkawan yang aku kenal, yelah selama ni aku memang dibesarkan kat Terengganu kan..

Selamat Hari Raya semua....

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Im served nuffnang