IBU MODERN

IBU MODERN
LOVE IMAN, DINA N SYAM...HAPPY FAMILY

Wednesday, July 29, 2009

My journey di Sarawak Part 1

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua...

Entry kali ni berkisar ttg my journey to miri, Sarawak. Last week me n my hubby balik ke umah my family kat Miri. Memang aku excited giler nak balik sbb this is my first time balik ke umah my family di Miri, b4 ni my family duk kat Bintulu, but hujung tahun lust year diorang kena transfer g Miri..Bagi aku walaupun harga barang di Miri agak tinggi berbanding di Bintulu, tapi Miri ni bnyk tempat shooping, jadi senang la kengkawan nak mengirim handricraft sarawak untuk di bawak pulang ke Semenanjung dan aku pun sempat lah meniaga kek lapis untuk di jual pada kengkawan opis n di semenanjung. Mak aku cakap klu da otak tu suka benor berbisnes, kat mane2 pun leh jalan..hehe,...

Flight kami berlepas jam 8.00 pagi dari LCCT. Naik Air Asia jer..tu pun my father yang belikan for untuk present weeding..hehe..kebetulan my sis pun yang baru balik dari Russia pun nak balik gak ke Miri, tapi my sis amik tiket ke miri malam berikutnyer..hehe...sesampai jer kat Airport miri, my mother yang g jemput. My father just stay kat umah jer. Jadi penunggu kat umah..hehe..tgk my mother da susut skit berat bdn. makin cute..nampak slim..hehe..Muka my mother gembira jer menyambut menantu n anaknyer yang sdgn pregnant ini..cewaahh...Umah family dgn airport dkt jer, dalam 5minit da sampai..my father tunggu kat umah tersenyum jer..hehehe.. tapi seronok balik sane.. tgk my father n my hubby rapat giler..g main badminton same2, g jenjalan sesame..my father pun da anggap my hubby cam anak sendiri. Cara bergurau pun da cam dgn anak sendiri. Klu dgn anak org lain dulu takdenyer nak bergurau camtu. Yang paling best besday present my hubby adalah dapat g Gua Niah..(Memang dia nak g sgt2..tiap2 hari cakap nak g Guan Niah sampai aku pun ckp kat my hubby tolong jgn cakap lagi sal gua niah...dgn keadan aku yang mengandung ni mane terlarat nak g sane..da la kena jalan kaki dari center ke Pintu Gua Niah tu dalam 3.5 km..klu aku pergi terduduk la kat tepi jalan tu. So yang joint hny my sis,my father n my hubby. my mother n aku g shooping beli bufday kek hubby kat Secret Recepi n beli barang2 nak wat kek lapis sarawak..syok..dapat belajar wat kek lapis, menjadi lak tu..walaupun buat nye makan 6jam tapi berbaloi sgt dapat ilmu darai ibu..hehe..selama ni tau membedal jerk..hehe...

Gambar belum diupload lagi..nt da upload aku tunjukkan kt korang yer..hehe..biarla korang kater boring ke haper ker..yang penting blog ni aku yang punyer..bukan Ahmad Albab yang punyer...hehe...sekian for part 1..

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Im served nuffnang