IBU MODERN

IBU MODERN
LOVE IMAN, DINA N SYAM...HAPPY FAMILY

Wednesday, June 3, 2009

MEDICAL CHEK UP 4 PREGNANCY WOMEN

Hye semua...
Tadi merupakan kali ke-3 kena chek up kat Klinik..tapi baby baru jer nak masuk 15minggu (sbb aku g klinik awal sgt wat buku)..hehe...pagi tadi sampai kat klinik kul 8pagi..punye la ramai org...masa di tempat pendaftaran tu tunggu dkt 30 minit..pastu masa kat makmal ader la dlm 1 jam 30 minit..sampai nak patah pinggang aku di buat nyer..selalu my hubby temankan, tapi kali ni g sendiri la...malas nak nyusahkan hubby..kadang-kadang aku tertanya2 kprihatinan masyarakat melayu kiter nie..korang pernah tgk tak iklan yang kat dalam KTM (Komuter/keretaapi)..yang adlin aman ramli duduk kat sit dalam komuter tu tanpa memperdulikan org tua n org mengandung yang layak duk kat sit tu...mesti korang ingat kan??

Ha...camtu gak la yang berlaku kat kawasan makmal tu..al maklumlah, bila da bercampur dgn org medical cek up n yang nk cek for mengandung n mcm2 lagi penyakit...kerusi memang la tak cukup walaupun di tambah 100 kerusi lagik...masa aku sampai tu terus g scan kad..pastu tengok sekeliling memang da tak de sit, so, aku berdiri jer la...tapi dalam hati angin gak,sebab ramai kaum2 bapa n lelaki yang kuat dan bertenaga ni yang memenuhi kerusi2 tersebut..aku ni kira boleh tahan lagi la sbb kandungan pun masih kecik..tapi kesian tgk ibu2 mengandung yang kandungan dah besar..tak sampai 15 minit berdiri, ada sit yang kosong n aku tersu duduk..tak lama selepas itu, aku nampak la seornag nurse ni yang memang prihatin akan keadaan ibu2 mengandung telah menegur seorang mamat ni supaya bagi tempat duduknya pada ibu2 mengandung..tapi mamat tu memang serupa lak macam muke adlin aman ramli..hehe(tergelak aku)....masa tu lah baru aku nampak ramai kaum2 lelaki ni bg sit for org yg lebih layak...ingatkan diorang tak sedar...jadi, lu pikir la sendiri..hehehe..

Berita malangnyer aku kena jumpe doc plak sebab ade masalah lain..(hehe ni sensor ckit)...n berat badan menurun..org klu ada baby makin berat..aku menurun..sebab kurang selera makan..aku berdoa agar baby aku sihat jer....boleh plak aku jawap kat nurse tu baby aku nak slim, tu yang die da turun berat badan..hehe..insyAllah bulan depan mesti kuat makan sbb da masuk 18 minggu, masa tu boleh dengar dengupan jantung baby n tendangan baby...ibu n ayah tak sabar sgt2..hehe..Cyg baby ku...

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Im served nuffnang